m

Laura Emma van Geest

  /  Branding   /  3x Instagram stories

Je kent het wel, die rondjes bovenin je tijdlijn op Instagram. De één post een foto van zijn favoriete lunch, de ander zijn favoriete song. Het is inmiddels het meest bekeken middel op Instagram, maar wist je dat je er veel meer uit kan halen dan alleen de views op je lunch?

1. Maak een story

Het heet niet voor niks Instagram ‘Stories’. Door meerdere berichten in je story te plaatsen kan je, ja hier komt ‘ie: een verhaal maken. Neem je klant, je fans, je vrienden, mee in je verhaal door er stapsgewijs doorheen te gaan. Stel je gaat vandaag naar een event, of in pandemietijd een online seminar volgen, die laat zien dat jij tijd besteedt aan jouw ontwikkeling of die van je bedrijf. Begin dan niet met een foto maken als je het aan het doen bent, nee begin met stap 1: wat trek jij aan en eet je bijvoorbeeld iets anders dan normaal als je gefocust wilt zijn?

Stap 2: hoe ga je ernaartoe? Heb je een leuke fiets of pak je het openbaar vervoer, omdat je dat beter vindt voor het milieu. Of in pandemietijd: waar in je huis volg je deze seminar? Hoe ziet jouw werkplek eruit? Dit zijn allemaal dingen die iets zeggen over jouw persoonlijkheid waardoor mensen je meteen beter leren kennen. Stap 3: hoe vind je het event/seminar? Leg het vast! En, stap 4: hoe vond je het? En nee, niet alleen het woord leuk gebruiken, wees creatief en leg uit hoe het allemaal verliep. Stap 4 kan ook een dag later, als je er een nachtje over hebt geslapen. Zo heb je meteen content voor de volgende dag!

2. Instagram stickers

Maak vooral gebruik van de stickers van Instagram. Deze zorgen namelijk voor meer interactie met je volgers, want bij veel stickers kunnen je volgers op een antwoord klikken. Een ideale tool om meteen te polsen wat je volgers ergens van vinden! 

Zo heb je de Ja – Nee sticker. Stel je bent met het openbaar vervoer naar je event gegaan, want jij hecht waarde aan milieuverbetering, stel dan eens de vraag ‘Ga jij ook wel eens met het openbaar vervoer?’. Het leuke aan deze sticker is dat je de antwoorden kan veranderen waardoor je bijvoorbeeld ‘Jazeker!’ – ‘Nee, bah’ kunt opgeven als antwoordopties. Hier kun je weer op voort borduren met de meerkeuze sticker door te vragen waarom ze dat hebben geantwoord. Zodat jij daarna die antwoorden kunt delen en er je eigen mening op kan geven. Op deze manier creëer je bewustwording over het milieu, maar dit kan natuurlijk met alles waar jij achter staat en wat je wilt uitdragen!

3. Muziek

Niets is zo leuk als een humoristische video kijken op het internet die gemonteerd is op muziek. Je klikt het aan, je hoeft nergens over na te denken en moet lachen om wat er op de video gebeurd. Ook jij kan dit zelf maken! Instagram heeft de sticker ‘muziek’ die je gemakkelijk in je Instagram story kan plaatsen of maak gebruik van Instagram Reels en monteer je eigen video.

Neem je volgers op een humoristische mee in jouw behind the scenes, je blunders of struggles. Want ja, ook dit creëert een band met je volgers. Ze zullen zich erin herkennen of het fijn vinden dat ze zich kunnen levelen met jou. Daar bereik je meer mee dan die lunch, ook al blijft die leuk om te posten 😉

Sluiten

Laura Emma helpt jou of je merk vorm te geven en in beeld te vertalen.

Instagram

@ lauravangeest

Follow Us

info@lauraemma.nl