m

Laura Emma van Geest

  /  Branding   /  3x Social media posts

Word je ook een beetje tureluurs van de standaard LinkedIn posts waarin iedereen zichzelf de hemel in prijst? Dat Instagram account vol met foto’s van iemand zijn kind? Of die ene persoon die zijn hele levensverhaal op Facebook zet? Tijd voor verandering. En die ga jij teweegbrengen! 

Rule number one. Een zakelijk Instagram account hoeft niet onpersoonlijk te zijn. Wat?! Dus ik mag wel gewoon al mijn dronken foto’s plaatsen?! Uhm nee. Tenzij dat jouw unique selling point is, maar dat heb je niet nodig voor meer engagement. Het is belangrijk dat mensen zich in je kunnen inleven en een beetje ‘fan’ van je kunnen worden. Nu denk je misschien bij jezelf: waarom zou iemand fan worden van mij?

Geloof mij! Er zijn meer mensen die jou tof vinden dan je denkt. De mensen die dat niet vinden gaan je vroeg of later toch ontvolgen – dus geen aandacht aan besteden. De mensen die je tof vinden willen meer! Ze willen weten hoe jij denkt over iets, waarom je dat denkt en hoe jij keuzes maakt. En! Niet te vergeten, ze willen weten of jij ze kan helpen. Dat kan met van alles zijn: hulp bij een positieve mindset, hulp bij gestructureerd blijven sporten of bijvoorbeeld hulp bij hun inrichting. Richt je volledige Instagram account in op het aanbieden van die hulp. Uiteraard met een aantal vertakkingen:

Weten wat voor hulp jouw doelgroep nodig heeft? Lees hier mijn blog met handige tool!

1. Het is altijd goed om een post te maken over jezelf, want dit maakt de interactie met jou en de kijker persoonlijker. In deze post moet je in één zin kunnen uitleggen wat je doet. Bij mij is dat bijvoorbeeld: Ik help jou of je merk vorm te geven en te vertalen naar beeld. Vervolgens kan je wat meer uitleg geven: Dit doe ik door middel van fotografie, styling en grafisch ontwerp. Zo is je doel + diensten meteen duidelijk. En ja, hier moet een foto van jezelf bij! Mensen willen altijd graag een gezicht zien zodat ze weten met wie ze te maken hebben. Ben je zelf niet zo’n selfie held? Schakel dan iemand in die je kan helpen aan een goede portretfoto! Ik weet nog wel iemand 😉

2. Laat zien wat je doet! Kun je binnen no time een goede presentatie in elkaar zetten? Maak dan een time lapse video van je beeldscherm in een leuke setting. Ben je data analist en duik je graag in de cijfers om te zien waar jouw doelgroep zich bevindt? Laat zien wat je uit al die cijfers kan halen door statistieken te laten zien of het eindproduct wat ermee is gemaakt. Ben je hondentrainer? Laat het proces van een hond trainen van begin tot eind zien. Door dit in beeld te brengen weten mensen waar ze je allemaal voor in kunnen schakelen.

3. Persoonlijkheid, persoonlijkheid, persoonlijkheid. Drink je elke ochtend een driedubbele espresso omdat je anders niet wakker te krijgen bent? Ben je een diehard love island fan en kan je elke keer niet wachten tot de nieuwe aflevering? Draai je elke dag aan het einde van de werkdag je favoriete song? Dit maakt wie jij bent! Dit is waarom mensen zich verbonden met je voelen en omdat je het herhaald is het jouw ‘ding’ geworden en gaan mensen het herkennen. Misschien doen hun namelijk precies hetzelfde of hebben ze een andere gekke gewoonte die nu ineens doodnormaal lijkt. Dat vinden mensen fijn, want je hoeft je nergens voor te schamen, toch? 😉

Sluiten

Laura Emma helpt jou of je merk vorm te geven en in beeld te vertalen.

Instagram

@ lauravangeest

Follow Us

info@lauraemma.nl