Conall

Corporate Fashion Award 2018

Home  |  Corporate Fashion Award 2018

Corporate Fashion Award 2018

Voor de Corporate Fashion Award 2018 maakte ik het concept, grafische uitingen, de campagne, de circular experience en verzorgde ik de styling tijdens het event.

We zijn ons steeds bewuster van de huidige situatie in de mode-industrie. We worden vaak geconfronteerd met hoe slecht de werkomstandigheden zijn door fast fashion. Ook weten we dat een shirt van de Primark nooit zo goedkoop hoort te zijn en de plastic tasjes die we altijd mee kregen zijn vervangen. Steeds meer bedrijven gaan op de duurzame tour, omdat de consument daarnaar vraagt.

 

Grote merken proberen ook steeds meer bij te dragen aan een betere mode industrie. Zo kwam Viktor & Rolf met een collectie alleen gemaakt uit restanten van Zalando. G-Star heeft nu zelfs hun meest duurzame jeans ooit gemaakt. Maar in hoeverre helpt dit? Welke oplossingen hebben echt effect? En hoe kan de corporate fashion industrie hierin bijdragen?

 

Om er echt wat aan te doen moeten we bij ons zelf beginnen, in Nederland.Tijdens de Corporate Fashion Award willen we Nederland kritisch laten kijken naar duurzaamheid. Wat ons aandeel erin kan zijn en hoe we met alle nieuwe innovaties de juiste keuzes gaan maken. Wij nemen Nederland mee in het proces en laten zien hoe wij de toekomst van de corporate fashion kunnen verbeteren.

Fotografie: Peter van Geest, Alexander Suer, Jordy Brada

Illustration by: Laura

Date:

Category:

grafisch, styling

LEAVE A COMMENT