m

Laura Emma van Geest

  /  Branding   /  Investeer in jezelf – deel 2
Linda styling by Laura Emma

Je doelgroep is duidelijk, maar hoe vertaal je dat naar een uitstraling en content die bij jou past? Je weet waar de behoeftes liggen en hoe je je doelgroep kan bereiken, alleen zijn er nog een tal aan andere bedrijven die dit ook weten. Pak je concurrentie er eens bij, want het is tijd voor deel 2!

Als je naar concurrentie kijkt is het belangrijk om bij elke concurrent de volgende vragen te stellen:

  1. Wat valt me meteen op? (dit kan van alles zijn: een bepaalde stijl, kleuren, lettertypes, het ‘bio’ tekstje of juist de speelsheid van het bedrijf)
  2. Hoe communiceren ze? (d.m.v. tekst, video’s, illustraties of alleen afbeeldingen)
  3. Wat vind ik leuk aan dit bedrijf? 

De antwoorden die je hebt opgeschreven zijn vormen eigenlijk jouw antwoord op de vraag: hoe wil ik communiceren? Je antwoorden zijn namelijk de communicatie die jou aanspreekt en als er iets belangrijk is, dan is het wel dat je bij jezelf moet blijven. Want alleen dan kom je overtuigd van jezelf over!

Dan is daar ook nog durven. De stap om jezelf te laten zien is vaak een enge, maar ga maar eens na: vind jij een account leuk waar je nooit degene achter de foto’s ziet? Waar je geen idee hebt hoe diegene ergens over denkt of hoe hij/zij haar werk heeft gemaakt? Ik betrap mezelf er vaak op dat ik stories met video’s heerlijk vind om naar te kijken, maar het zelf doen is altijd een grote drempel. Toch werkt het, want toen ik video’s plaatste heb ik zoveel leuke reacties gekregen, waarvan twee waarin iemand aangaf mij als een inspiratiebron te zien! Een groter compliment kon ik niet krijgen.

Fotografie: Jordy Brada / Model: Linda Hastrich / Visagie: Michelle de Hoog / Styling: Laura Emma

Op deze manier bouw je een band op met je volgers. Als ze jou vertrouwen gaan ze ook bij jou uiteindelijk wat aanschaffen, omdat ze het je gunnen. En die gunfactor moet je hebben! Je moet dus echt wel wat tijd investeren in jezelf om dat uiteindelijk weer terug te zien in opdrachten en aankopen. Om meer te leren over jouw online aanwezigheid verwijs ik graag ook naar deze Instagram accounts: Businesscoach Joyce , Business mentor & fotograaf Muk en Ondernemer Celine Charlotte

In mijn blogs 3x Instagram stories en 3x social media posts leg ik meer uit over hoe je een post kan creëeren 

Zodra je duidelijk hebt wat je wilt gaan uitstralen, kan je gaan nadenken over vormgeving en fotografie. Op deze manier kan je je gewenste uitstraling door vertalen in je beelden, logo, grafische uitingen, website en social media. But first things first: hoe wil jij communiceren? 

Sluiten

Laura Emma helpt jou of je merk vorm te geven en in beeld te vertalen.

Instagram

@ lauravangeest

Follow Us

info@lauraemma.nl